Tip 6 af 10: Få lavet det rigtige design

Høj troværdighed er ét af de signaler, du kan sende med din hjemmesides design. Du kan også vælge at signalere lav pris – og det ville kræve et helt andet design. Gør dig klart, hvad du ønsker at signalere, inden du sætter en grafiker eller designer i gang med opgaven. Kig på din målgruppe (Se Tip 1), og vurder ud fra dette, hvilken designstil du bør vælge.

Sådan skaber du tryghed og gør besøgende til kunder…

Med det rigtige udseende/design kan du få dine kunder til at føle sig godt tilpas på din side. Du sender nogle signaler via designet både om din kvalitet, dit prisniveau og din service. Husk det, når du planlægger, hvordan du vil se ud online – og gå linen ud, så du også signalerer de samme værdier på dine trykte salgsmaterialer og på de øvrige online medier som fx Facebook.

Glem ikke brugervenligheden

Brug også design til at øge din brugervenlighed, så du får det optimale ud af dine besøgende.

Grafiske virkemidler kan øge antallet af tilmeldinger til dit nyhedsbrev, give flere klik på dine produkter, tilmeldinger og meget mere… Man kan med fordel prøve at flytte rundt på elementerne på hjemmesiden, så du via den øvelse kan se, hvad der virker bedst på netop dine kunder. Effekten kan du måle med Google Analytics.

Grafiske virkemidler, du kan teste på:

  • Farvevalg
  • Skriftvalg
  • Valg af billeder og grafik
  • Tonevalg – Blød, skarp, kold, varm…
  • Placering af menuer og knapper
  • Menu-niveauer

… og meget mere. Men husk altid målgruppen, når du træffer dine valg.

Har du brug for hjælp, så er du altid velkommen til at kontakte mig på mail: post@tinawoods.dk. Jeg uddyber gerne idéerne og rådene med dig, så du kommer godt videre med din hjemmeside.

Følg med på bloggen her… der er 4 tips mere på vej!
Læs også: Hvorfor er det vigtigt at have en skarp virksomhedsprofil!
Gør mig en tjeneste - Del siden med andre: