Kundereferencer – Sådan får du din hjemmeside til at sælge bedre (Tip 7 af 10)

Tip 7 af 10: Vis dine referencer

De fleste bliver trygge i en købssituation og har større tilbøjelighed til at købe med det samme, hvis der er gode referencer eller anmeldelser på hjemmesiden. Derfor skal du ikke lægge skjul på din kundesucces. Lad dine gode kunder sprede ringe i vandet og give dig nye kunder i forretningen!

Hvad siger andre om dig?

Husk at have referencer og dokumentation for din viden og dine resultater på hjemmesiden. Kan du få dine kunder til at skrive om dig, vil det øge din troværdighed. Kobl meget gerne netop disse to ting sammen med dine øvrige online aktiviteter – og hold øje med, hvordan omtalen om dig i øvrigt er på andre medier, så du kan handle derudfra.

Få hjælp til at holde øje med, hvordan du omtales online

Der er efterhånden mange services, der kan hjælpe dig med at holde øje med, hvordan dit navn og dit indhold optræder online (også kaldet monitorering).

Google har fx en service, hvor du kan følge med I, hvad andre skriver om dit brand eller dine produkter. Du kan få systemet til at sende dig automatiske mails, når søgemaskinen opsnapper nyt indhold, der indeholder dine underretnings-ord. Prøv det her: http://www.google.dk/alerts

Du kan også bruge overskrift.dk, hvor der også er en udvidet betalingsdel, der sikrer dig endnu bedre muligheder for at følge med i, hvordan du fremstår på forskellige medier.

Men husk også de trykte medier. Omtale af dig – eller måske af dine kunder – kan have stor betydning for din virksomheds image og troværdighed.

Sociale mediers magt

Det viser sig, at vi i stigende grad læner os op af anbefalinger både fra venner og bekendte – men også i stigende grad fra services som fx Facebook, TripAdvisor, TrustPilot og Yelp. Inden vi køber nye produkter – i hvert fald større investeringer som fx ferier, elektronik og lign. – så rådfører vi os med omverdenen. Måske skal du udnytte det på din hjemmeside. Kig på din målgruppe og vurdér, om de vil finde tryghed i, at de kunne finde dig på nogle af de services.

Har du en webshop?

Har du en webshop kan det  være en god idé at bruge de forskellige 3. parts anmelderservices, der findes på nettet. Fx Trustpilot, Yelp, TripAdvisor osv. Lav en aftale med en aktør, der er aktuel for dit produkt. TrustPilot er nok den mest brugte i Danmark – og dækker stort set alle brancher. Hos TrustPilot kan du betale for at få dem til at udsende mails til dine kunder, når de har handlet i din webshop, så der dermed er stor chance for, at du får mange gode anmeldelser. Alternativt har kunderne desværre en tendens til kun at skrive anmeldelser, når de har noget at klage over. Og da der sker fejl i alle virksomheder, så er det bare trælt at stå med kun 2 stjerner derinde, fordi alle ens glade kunder IKKE har skrevet anmeldelse. Overvej om det er noget, der er vigtigt for din forretning. Har du en webshop, er der rigtig stor sandsynlighed for, at det er det!

Har du brug for hjælp, så er du altid velkommen til at kontakte mig på mail: post@tinawoods.dk. Jeg uddyber gerne idéerne og rådene med dig, så du kommer godt videre med din hjemmeside.

Følg med på bloggen her… der er 3 tips mere på vej!
Læs også: Hvorfor er det vigtigt at have en skarp virksomhedsprofil!
By |2017-02-10T08:47:21+00:0014/03/2015|Hjemmeside og blog, Vis alle blogindlæg|0 Comments

About the Author:

Blogger og professionel hjælper til dig, der gerne vil have markedsføring, der virker. Speciale i online marketing, virksomhedskommunikation, projektledelse, design- og printløsninger. Uddannet Grafisk designer og rådgiver samt har taget lederudddannelse. Arbejder hos Buchs i Randers som Social Media Manager, grafisk rådgiver og afdelingsleder.

Leave A Comment