Facebook konkurrencer i App eller i opslag?2017-02-10T08:47:21+00:00

Skal jeg vælge at bruge en App eller blot lave konkurrencen i et almindeligt opslag på facebook?

Facebook-Apps:

Apps købes gennem en udbyder. Der findes forskellige (også danske) udbydere på markedet, som har færdige Apps lige klar til brug på din Facebook-side. Det er forprogrammeret software, der lægges ind på din side – og du betaler udbyderen for servicen. Der er forskelligt indhold og muligheder med konkurrence apps. Så søg flere tilbud og sammenlign mulighederne og læg det op mod de mål, du har sat dig for konkurrencen. Vær sikker på, at App’en kan levere de data og funktioner, du ønsker dig.

Fordele ved at bruge Apps:

  • Du kan indsamle data om deltagerne – f.eks. til dit nyhedsbrev.
  • Du får adgang til værktøjer, der gør det nemmere at overskue deltagerne og udtrækningen af vindere.
  • Du virker (måske) lidt mere professionel overfor slutbrugerne.

Ulemper ved at bruge Apps:

  • De koster penge – og ofte temmelig mange penge (alt efter udbyder).
  • Nogle konkurrencer kan virke komplicerede for brugerne at deltage i, hvilket måske afskærer dem i at deltage.
  • Du skal købe igennem en 3. parts leverandør, og du kan være bundet af forskellige templates og deres løsningers begrænsninger.

Jeg vil ikke gå yderligere i dybden med Apps, da det er bedre, du tager dialogen direkte med din valgte udbyder.

Opslags-konkurrencer:

Fordele ved at lave konkurrencer i et helt almindeligt opslag på Facebook:

  • Du bestemmer og styrer det hele selv.
  • Du kan lave dem hurtigt og impulsivt, hvis der opstår situationer, der fordrer det.
  • Det er gratis (med mindre du vælger at poste dem med annoncekroner for mere rækkevidde).

Ulemper ved at lave konkurrencer i et helt almindeligt opslag på Facebook:

  • Du er underlagt Facebook’s regler om konkurrencer på Facebook.
  • Kommer du til at lave fejl kan det være fatalt for hele din Facebook-side.

Gå tilbage til blogindlægget – klik på linket:

Idéer til julekalender / adventskalender og konkurrencer på Facebook