Er din B2B virksomhed klar til Employee Advocacy – og er dine medarbejdere klar?

Hvad betyder Employee Advocacy?

“At aktivere virksomhedens medarbejdere og ledere som brand ambassadører, særligt på sociale medier, så der sker en øget eksponering af virksomheden og de kompetencer medarbejderne har, med det formål at skabe nye relationer og få nye kunder.”

Hvordan får man en vellykket Employee Advocacy strategi i B2B virksomheder?

I januar 2020 afsluttede jeg mit studieprojekt om Employee Advocacy, der primært er udarbejdet med afsæt i den kommunikationsvirksomhed, hvor jeg er tegnestueleder, men som også bygger på interviews og studier af Employee Advocacy aktiviteter i andre brancher. Jeg lavede også en spørgeskemaundersøgelse for at belyse markedssituationen i forhold til Employee Advocacy, som 159 personer i mit netværk fra mange forskellige brancher (dog primært B2B) har besvaret, samt en intern analyse af medarbejdernes holdning til virksomhedens kultur og værdier, som jeg anser som vigtige faktorer for at få en Employee Advocacy strategi implementeret succesfuldt.

Se Employee Advocacy markedsundersøgelsen og besvarelser i fuld længde her…

Mange virksomheder oplever, at det kan være svært at skaffe nye kundeemner på traditionel vis via deres konsulenter og salgspersonale. I mange brancher er det dyrt og meget tidskrævende at skaffe helt nye kunder – især i B2B sammenhæng. Employee Advocacy kan gøre arbejdet lidt lettere. Men det kræver naturligvis, at virksomheden og medarbejderne kan se potentialet i det, hvis det skal blive et succesfuldt værktøj for begge parter.

Læs mere om Employer Advocacy

About the Author:

Blogger og professionel hjælper til dig, der gerne vil have markedsføring, der virker. Speciale i online marketing, virksomhedskommunikation, projektledelse, design- og printløsninger. Uddannet Grafisk designer og rådgiver samt har taget lederudddannelse. Arbejder hos Buchs i Randers som Social Media Manager, grafisk rådgiver og afdelingsleder.

Leave A Comment