Tip 5 af 10: Skriv til dine kunder – og se dem i øjnene!
Dine kunder er desværre ikke ret tit på din hjemmeside for din skyld. De er der for deres egen! Det betyder, at du skal skrive om det, der er relevant for dem – og ikke det, der er relevant for dig. Se dine kunder i øjnene og løs deres udfordringer!
Sådan udnytter du din ekspertstatus og bliver valgt
Giv dine kunder den viden, de har brug for. Vær ikke nærrig med at dele værdifuld viden. Vis din ekspertstatus frem! Den dag, de har brug for dine kompentencer, er det jo dejligt, hvis du er den første, de tænker på.
Personlighed og tone
Krydr teksterne med din personlighed. Det kan være, at netop din personlighed er den sidste brik, for at kunden vælger dig frem for din konkurrent. Mennesker handler med mennesker – og din hjemmeside kan langt hen af vejen sammenlignes med, hvis du havde en rigtig fysisk forretning, hvor kunderne kom ind og besøgte dig personligt. Overvej nøje, hvordan du vil tale til dine kunder – og hvilken service, du vil give.
Skriv i et sprog, der er til at forstå for din målgruppe
Brug gerne korte sætninger i dine hjemmesidetekster, der indeholder de ord, som din målgruppe bruger om dine produkter og ydelser. Dagligdagsord – og ikke kun de tekniske fine ord. Husk at dine kunder ikke nødvendigvis søger på de ord, du tror de søger på! (Måske bør du lave en søgeordsanalyse – se fx Google KeywordPlanner)
Punktopstillinger og hurtig information virker ofte godt på hjemmesider, hvor du som regel kun har ganske få sekunder til at overbevise dine besøgende om, at de skal blive kunder hos dig.
Husk også at bruge Google Analytics, så du kan se, hvilke sider der fungerer godt (Har læsere i lang tid) og hvilke sider, du bør gøre bedre.
Har du brug for hjælp, så er du altid velkommen til at kontakte mig på mail: post@tinawoods.dk. Jeg uddyber gerne idéerne og rådene med dig, så du kommer godt videre med din hjemmeside.
Leave A Comment